چگونه بازديد واقعي سايت خود را افزايش دهيم؟

آموزش بازاريابي اينترنتي | آموزش كسب و كار اينترنتي

چگونه بازديد واقعي سايت خود را افزايش دهيم؟

۲۳ بازديد

افزايش بازديد سايت بخش جدانشدني نگراني مديران وبسايت ها ميباشد. در اين مقاله از  قصد داريم به شما روش هايي را آموزش دهيم كه موجب افزايش بازديد سايت شما مي شود. افزايش بازديد سايت داراي روش هاي گوناگوني ميباشد.روش هايي كه بعضي از آنها به كلاه سياه معروف هستند و بعضي روش هاي با تاثير طولاني مدت به روش هاي كلاه سفيد مشهور هستند.از ابتداي ايجاد سايت ها و وبلاگ ها هرساله براساس فاكتورهاي گوناگوني همچون : بازخورد كاربران,علايق كاربران و تغييرات اجتماعي و حتي گاهي اوقات بر اساس تغييرات فني در الگوريتم هاي گوگل اين روش ها دچار تغييرات بزرگ و كوچكي شده اند

از معروف ترين روش هاي افزايش بازديد سايت به صورت رايگان كه بين وبمسترها معروف و رايچ بوده است ميتوان به تبادل لينك اشاره كرد.
اما در اين مقاله ما قصد داريم به معرفي روش هاي نوين افزايش بازديد سايت ب پردازيم.

  1. محتواي خلاقانه :

با معرفي الگوريتم گوگل پاندا ( Google Panda ) يك موضوع ميان تمامي افراد صاحب نظر مشترك بوده است و آن هم محتواي وب سايت
و وبلاگ ميباشد سعي كنيد هميشه خالق محتوا باشيد دوران شيرين كپي پيست فراموش شده است در حال حاضر برنده كسي است كه هميشه در فكر ايجاد يك محتواي خلاقانه است نه كسي كه در
فكر پيدا كردن سايت هاي جديد براي كپي كردن مطالب.

زماني كه كاربر وارد سايت شما ميشود خيلي سريع به آخرين پست هاي شما نگاه ميكند.۳ خط اول تمامي نوشته هاي شما مهم ترين نقش را در جذب بازديد كننده به عهده دارند.

۳ خط اول به عنوان معرف مطلب شما هستند اين خطوط ميتوانند به همان اندازه كه براي شما مفيد هستند مضر نيز باشند.سعي كنيد مطلب خود را با توضيحاتي كوتاه اما جالب، شروع كنيد از كنار اين موضوع سرسري نگذريد و فراموش نكنيد كه افزايش بازديد سايت بدون نگه داشتن بازديد كننده هاي قديمي امكان پذير نيست.

نكات مهم :

list of 3 items
• محتواي پست هاي شما بايد بدون غلط املايي باشد
• محتواي پست ها بايد رسا و كامل باشد و هر موضوعي كه آغاز ميشود تا جايي پيش برود كه پاسخ هاي احتمالي كاربران را در بر بگيرد
• زمان ارسال مطالب خيلي مهم است. مديريت سايت hubspotبا بررسي بيش از ۲۰ هزار وبلاگ و وبسايت كه در سيستم انها ثبت نام كرده اند اعلام كرده كه بهترين زمان
ارسال مطالب صبح بين ساعت ۹ تا ۱۱ ميباشد در اين بازه ي زماني شما ميتوانيد بيشترين آمار بازديد كننده را به سايت خود جذب كنيد.  end

راستي فراموش نكنيد يك محتواي خوب براي جذب بازديد كننده نياز به يك تيتر كوتاه و جذاب نيز دارد. پس در انتخاب تيتر دقت كنيد و تلاش نماييد تا كلمه كليدي اصلي آن مطلب نيز در تيتر جاي بگيرد. اگر كلمه كليدي اصلي مطلب در ابتداي تيتر بيايد از نظر بهينه سازي پست شما عملكرد مثبت تري را خواهد داشت.

۲٫ طراحي حرفه اي:سايت

طراحي حرفه اي و اصولي يكي از مهم ترين روش هاي جذب بازديد كننده ميباشد.كاملا واضح است كه ورود كاربر به سايت كافي نيست و بايد محيطي را ايجاد كنيم كه كاربر در سايت ما بماند و بعدا دوباره به سايت ما سر بزند.حالت ايده آل براي هر مدير وب سايت آن است كه بازديد كننده، سايت را به ليست علاقه مندي
هاي خود اضافه كند.يكي از روش هاي رسيدن به اين هدف داشتن طراحي اصولي و حرفه اي است.

وقتي كاربري وارد سايتي مي شود اولين نكته اي كه نظر او را جلب ميكند سمت راست صفحه است ( البته اين موضوع در سايت هاي انگليسي زبان و يا سايت هايي كه از چپ به راست مينويسند متفاوت است) سپس آنها به Mouse خود نگاه ميكنند كه به چه سرعتي در سايت شما ميتواند حركت كند و آيا افكت هاي زياد در سايت شما باعث كندي در
حركت ميشود يا نه؟براي اثبات اين موضوع وارد اكانت خود در گوگل آناليتيكس بشويد و در بخش On Page Optimization چك كنيد كه كدام بخش ها بيشترين كليك را داشته
اند.

كاربران CSS3 را بسيار دوست دارند زيرا با رفرش كردن صفحه لازم نيست مقدار زيادي حجم صرف لود شدن تصاوير اضافي بكنند اما آنها به هيچ وجه سايت هايي كه كاملا از CSS 3 ساخته شده اند را دوست ندارند زيرا بسياري از افكت ها باعث اذيت شدن چشم كاربر ميشوند.سعي كنيد استفاده از CSS 3 را در حد معمول رعايت كنيد. چنانچه تمايل داريد طراحي سايت شما حرفه اي و كاربر پسند باشد پيشنهاد مي كنيم مقاله در طراحي سايت بايد به چه نكاتي توجه كنيم را مطالعه كنيد.

۳٫ بپرسيد !!

يكي از اصول روانشناسي مي گويد كه اگر ميخواهيد مورد قبول جامعه واقع شويد بايد سعي كنيد از مردم باشيد و طبق علايق آنها رفتار كنيد اين اصل در دنياي مجازي هم كاملا رعايت ميشود اگر ميخواهيد بازديد سايت شما افزايش پيدا كند سعي كنيد از آن چه كه مردم دوست دارند سخن بگوييد.هميشه به ياد داشته باشيد كه از كاربران خود در مورد مطالب مختلف سوال بپرسيد و از آنها نظراتشان را بخواهيد . مطمئن باشيد كه اين روش تاثير گذار خواهد بود و ميتواند كاربران را براي بازگشت به وبسايت شما و پرسيدن نظر ديگر دوستانشان درباره آن موضوع ترغيب كند.

۴٫ نگران تعداد بازديد كننده نباشيد.

نگران اين نباشيد كه چقدر بازديد كننده داريد بلكه نگران اين باشيد كه بازديد كننده هاي شما به چه ميزان در سايت شما مي مانند:تعداد بازديد كننده هاي شما در يك روز نشان دهنده ي اين نميباشد كه شما موفق بوده ايد يا خير بلكه ميزان كاربراني كه به سايت شما برميگردند نشان موفق بودن يا نبودن شما هستند.زيرا براي هر سايتي آن گروه از بازديد كننده ها كه به Returning Visitors شناخته ميشوند حائز اهميت هستند.

۵٫ تبليغات

اگر از لحاظ بودجه توانايي تبليغات به صورت كمپين را داريد ، تبليغات را در اولويت قرار دهيد و در بازه هاي زماني مختلف تبليغات كنيد . مثلا در زمان راه اندازي وب سايتتان يك دوره ۳ ماهه ، در ۶ ماه بعد يك دوره ۳ ماهه ديگر ، كه اين بسته به استراتژي شماست و براي هر وبسايتي از لحاظ بودجه و نياز به كاربر متفاوت است.

۶٫ پست مهمان

همه ي ما مي دانيم كه پست مهمان ميتواند به پيشرفت يك سايت كمك بسزايي كند و بازديد فراواني براي يك سايت به ارمغان بياورد. آسان ترين و بهترين راه مطرح شدن در دنياي نت همكاري با ديگر وبسايت ها ميباشد.وبسايت هايي كه به صورتي به موضوع شما نزديك هستند.در ايران مساله ي نويسنده ي مهمان بودن هنوز متداول نشده  است. متاسفانه بسياري از وب مسترها معتقد اند كه با نوشتن پست در سايت هاي ديگران به خود خيانت كرده اند.

نكته ي جالب اينجاست كه اگر آنها شروع كنند به نوشتن يك پست براي وب سايتي ديگر بيشتر اوقات به اين نتيجه ميرسند كه اين پست بسيار عالي است و در وبسايت خودشان بهتر نتيجه خواهد داد پس پست را در وبسايت خود منتشر ميكنند و متاسفانه مشاهده ميشود كه پست ها اصلا مورد توجه كاربران قرار نمي گيرد.

نويسنده مهمان بودن از ۳ نظر مهم ميباشد:

list of 3 items
• شما با نوشتن پست در وبسايت هاي ديگران خود را علاوه بر كاربران ثابت به ديگران نيز معرفي ميكنيد اگر وب سايتي كه شما در ان پست مينويسيد داراي شرايط خوبي
باشد يك پست ساده از شما ميتواند تعداد بسيار زيادي كاربر به سوي وبسايت شما روانه كند.
• يكي از بهترين و جديد ترين روش هاي لينك بيلدينگ نويسنده بودن در وبسايت هاي ديگران ميباشد.شما با ارسال پست خود به وبسايت ديگران در عمل يك لينك از وبسايت
خود هم از ان سايت دريافت ميكنيد.فكر كنم تبادل عادلانه اي باشد در قبال نوشتن پست خوب شما لينك خوب دريافت ميكنيد كه ميتواند براي شما بسيار مفيد باشد.
• آخرين و مهم ترين دليل اهميت نويسنده مهمان بودن اين است كه شما نشان ميدهيد حرفه اي هستيد.كاربران وب علاقه ي خاصي به مديران حرفه اي دارند.مديران حرفه اي همه چيز را براي خود نميخواهند بلكه آنها بر اين باور هستند كه هر چه در دنياي مجازي موجود هست بايد بين همه تقسيم شود و رقابت سالم سرلوحه ي كار آنها ميباشد.آنها ميخواهند در كنار رقابتي كه دارند با ديگران همكاري نيز داشته باشند براي هدفي بزرگتر از معروف شدن خود و وبسايتشان.
list end

۷٫ افزايش بازديد سايت با اشتراك گذاري

همه چيز ميتواند به اشتراك گذاشته شود ! مطالب ، نظرات ، ايده ها ، محصولات و . . .  اكثر وبسايت هاي بزرگ براي پيشرفت خود ، از شبكه هاي اجتماعي استفاده كرده اند و براي آن استراتژي دارند . همچنين ، تاثير شبكه هاي اجتماعي بر سئو نيز امري غير قابل انكار است.

۸٫ ساخت ويدئو

مطالبي كه نياز به توضيحات زيادي دارند و ميتوانند كاربران را خسته كنند در قالب يك ويدئو به همراه آموزش inter active  و يا با استفاده از اسلايد ها براي سايت خود آماده كنيد.مطمئن باشيد كه تاثير گذار است و كاربران را به وبسايت شما باز ميگرداند. فراموش نكنيد كه در بعضي موارد تاثير آموزش ويديويي خيلي بيشتر از متني مي باشد و كاربر استفاده بيشتري از مطلب شما مي برد.

۹٫ كتاب الكترونيكي

خيلي از سايت هاي بزرگ براي خود كتاب هاي الكترونيكي زيبايي درست ميكنند و به رايگان در اختيار كاربران قرار ميدهند . اين كتاب ها با سرعت نور در اينترنت منتشر مي شوند و نام آن وبسايت را به گوش افرادي كه هنوز به آن سر نزده اند ، مي رساند.

۱۰٫ تاثير سئو در افزايش بازديد سايت

سئو ، ميتواند بازديد فراواني براي شما به ارمغان بياورد . شايد فرايند مشكل و زمان بري باشد اما در جذب كاربران دائمي تاثير گذار است.

۱۱٫ نوشتن نظرات بيشتر

نوشتن نظرات بيشتر در سايت ها و وبلاگ هاي ديگر ، ميتواند ۲ چيز براي شما به ارمغان بياورد : ۱- اولا اين كه ، به وبسايت شما بك لينك بيشتري داده ميشود (مشكلي
نيست كه nofollow  باشند) ۲ –  وبلاگ نويس ها و مديران سايت ها به كاربراني كه نظرات بيشتري ميدهند توجه مي كنند و به وبسايت آنها مراجعه ميكنند. قديمي ترين روش جذب بازديد كننده از ديگر وبسايت ها نوشتن نظر ميباشد.سعي كنيد از طريق ابزار هايي مانند
FollowerWonkويا
Google Reader/

Blog Search در مورد خواننده هاي فيد ديگر وبسايت ها اطلاعاتي بدست آوريد.سپس با به دست آوردن اين آمار در وبسايت هاي مفيد و داراي عضو فيد بالا نظر بگذاريد.نظر دادن در
ديگر وبسايت ها داراي اصولي ميباشد كه به ان Comment Marketing ميگويند.شايد جالب باشد بدانيد كه نيمي از كامنت هايي كه در وبلاگ ها ثبت ميشوند اسپم هستند و داراي هيچ ارزشي نميباشند.

۱۲٫ نظرات بهتري بگذاريد

در پيروي از مورد شماره ۱۱٫  لطفا نظراتي كه در وبسايت ها ميگذاريد كمي با كيفيت باشند و سعي كنيد براي آنها كمي فكر كنيد و سپس دكمه ارسال نظر را بزنيد ! زيرا مديران و وبلاگ نويس هاي بزرگ ، از نظرات كوتاه و بدون محتوا خوششان نمي آيد و شايد افزونه هاي اسپم ، شما را اسپم شناسايي كنند و نظر شما را به پوشه جفنگ بفرستند.

۱۳٫ عضويت در سايت هاي پرسش و پاسخ ( QA )

اين سايت ها متاسفانه در ايران بسيار كم ميباشند اما ناياب نيستند.نمونه ي معروف آنها
داناترين ميباشد.شما با عضويت در اين وبسايت ها ميتوانيد دانش خود را با كاربران به اشتراك بگذاريد.همچنين توسط كاربران شناخته خواهيد شد.اگر پاسخ هاي شما قانع كننده باشد شما به عنوان يك فرد آگاه شناخته خواهيد شد و سايت شما به عنوان مكاني شناخته خواهد شد كه كاربران ميتوانند مشكلات خود را بيان كنند و يا با مطالبي رو به رو شوند كه منشا آنها دانش شما ميباشد.يك نمونه ي خارجي خوب سايت Yahoo! Answers ميباشد.

۱۴٫ عضويت در تالارهاي گفت و گو

تالارهاي گفت و گو پرچمداران وبسايت هاي WEB2 ميباشند.وبسايت هايي كه كاربر محور هستند.اين سايت ها امكان پرسش و پاسخ,به اشتراك گذاشتن اطلاعات و معرفي را به كاربران خود ميدهند.تمامي امكانات نامبرده ميتوانند براي شما فرصتي فراهم آورند كه خود و وب سايت تان را به دنياي مجازي معرفي كنيد.

۱۵٫ خبرنامه راه اندازي كنيد

اگر فكر ميكنيد كه ميتوانيد وبسايت خود را همچنان پا برجا نگه داريد ، خبرنامه راه اندازي كنيد و براي كاربران خود ، مطالب جديدتان را ارسال كنيد تا كاربران به وبسايت شما سر بزنند و در وبگردي هاي روزانه ، شما را فراموش نكنند. البته فراموش نكنيد در ارسال خبرنامه حتما اصول ايميل ماركتينگ را رعايت كنيد.

۱۶٫ ايميل هاي فالو آپ بزنيد

به ايميل هايي كه به طور خودكار براي كاربران در زمان هاي خاص ارسال ميشوند ، ايميل هاي فالو آپ گفته ميشوند . اين ايميل ها ميتوانند كاربران شما را در ارتباط با سايتتان نگاه دارند و هر روز براي آن ها مطالب از پيش تعيين شده ارسال شود.

۱۷٫ پادكست درست كنيد

پادكست ، ابزار خوبي براي كسب بازديد فراوان است . اما نه هر پادكستي ! مطالبي را كه به نظرتان ميشود در قالب يك فايل متني ارسال شود ، نيازي نيست حتما به عنوان يك پادكست در بيايد . در انتخاب محتواي پادكست ها دقت كنيد و با وسواس آن ها را ويرايش و درست كنيد تا كاربران متوجه حرفه اي بودن شما بشوند.

۱۸٫ از بلاگ استفاده كنيد:

كاربران بلاگ را دوست دارند هميشه اسم بلاگ حس متفاوتي در كاربران ايجاد ميكند زيرا تعريف بلاگ با سايت متفاوت ميباشد و همه چيز در بلاگ كوتاه اما كامل است. وبلاگ هم از نظر موتورهاي جستجو و هم كاربران متفاوت است و مطالب اين بخش را بيشتر مورد مطالعه و بررسي قرار ميدهند.

۱۹٫ تكليف خودتان را با هدف سايتتان مشخص كنيد:

بسيار ديده ميشوند سايت هايي كه آغاز به كار ميكنند بدون هدف اگر شما از اين دسته سايت ها داريد هيچ وقت دير نيست سعي كنيد هر چه زودتر هدف خود را مشخص كنيد.پس از انتخاب هدف شما بايد كلمات مهم خود را مشخص كنيد و براساس همين كلمات شروع به نوشتن مقالات كنيد و هميشه به ياد داشته باشيد كه كاربران بر اساس كلمات مهم شما سايت شما را مي شناسند هر سايتي در ذهن هر كاربري به چند كلمه كوتاه خلاصه ميشود اگر شما بتوانيد اين كلمات را خودتان در ذهن كاربر جا بياندازيد به يك هدف بزرگ رسيده ايد.خيلي سخت هست كه شما بتوانيد ذهن و نوع تفكر يك انسان را تغيير بدهيد اما اگر شما بتوانيد در
,بازديد كننده,برخوردهاي اول يك تصور خاص و متفاوت در ذهن كاربر ايجاد كنيد بازديد كننده ي ثابت خود را ايجاد كرده ايد.

۲۰ به مطالب تصاوير گرافيك و جدول اضافه كنيد:

استفاده از تصاوير و آمار بسيار مفيد ميباشد.اولين و مهم ترين فايده آن اين ميباشد كه تصاوير و آمار به مطالب شما اعتبار ميبخشد.شايد مطالب مشابه مطلب شما موجود باشد اما اگر از تصاوير استفاده كنيد به بازديد كننده ها نشان ميدهيد كه متفاوت هستيد.همچنين با استفاده از تصاوير شما ميتوانيد از آنها نيز ورودي به دست بياوريد.Bing Images و Google Images مهم ترين منابع جستجوي رايج در ميان كاربران اينترنتي هستند به دست آوردن بازديد از اين دو منبع بسيار مهم ميباشد زيرا تنها سايت هايي بازديد كننده خواهند گرفت كه به اصل بهينه سازي تصاوير دقت كنند.اگر شما سايتي داريد كه فقط ميخواهيد تصوير قرار دهيد استفاده از Flicker را فراموش نكنيد.

از ديدگاهي ديگر بازديد كننده ها زياد علاقه ندارند كه مطالب طولاني و بدون تصوير را بخوانند و دوست دارند كل مطلب را به صورت تصوير ببينند تا بهتر متوجه شوند.

۲۱٫ به آمار دقت كنيد:

بررسي و دنبال كردن آمار در سئو بسيار مهم ميباشد.درست و دقيق متوجه شدن آمار ميتواند براي شما بسيار مفيد باشد زيرا هر بخش مثبتي در آمار و نتايج به يك دليل منطقي ارجاع داده ميشود و شما ميتوانيد با بررسي و سعي در تقويت آن بخش مثبت باعث پيشرفت سايت خود بشويد.

۲۲٫ ارجاع بدهيد:

وب براي اين ساخته نشده است كه فقط متن و تصوير باشد وب ساخته شده است كه لينك باشد.كاربران وقتي پست هاي شما را ميخوانند بيشتر از هر چيز منبع مي خواهند آنها بيشتر مطالبي را مورد قبول مي دانند كه به منابع معتبر ارجاع داده شوند.

مهم نيست كه ارجاع شما به يك پست داخلي باشد و يا خارجي مهم اين است كه بازديد كننده توسط شما به بخش هاي ديگر منتقل شود.شما بايد سعي كنيد بازديد كننده را
به دنبال موضوع خود بكشانيد بهترين كار هم ارجاع دادن ها ميباشد هنگامي كه بازديد كننده نياز به مطالعه و يادگيري بيشتر داشته باشد باعث ميشود به سايت شما دوباره سر بزند و يا به سايت هاي ديگر برود.

۲۳٫ ثبت سايت در دايركتوري ها

ثبت سايت در دايركتوري ها براي شما بازديد بسياري نخواهد آورد.اما دايركتوري ها محل مناسبي هستند براي به دست آوردن لينك مناسب و يكي از اصول لينك بيلدينگ هم ثبت سايت در دايكتوري ها ميباشد.

۲۴٫ News Coverage

در اين مورد زياد در نت فارسي بحث نشده است.خيلي خلاصه بخواهيم توضيح بدهيم شما بايد روش هايي را پيدا كنيد كه سايت هاي خبري متفاوت براي شما خبر درج كنند.سايت
هاي بسيار هستند كه خبرهاي وب فارسي را منتشر ميكنند كه معروف ترين آنها Webna ميباشد.شما با ارسال خبر خود ميتوانيد Network Coverage براي سايت ايجاد كنيد.

افزايش بازديد سايت بخش جدانشدني نگراني مديران وبسايت ها ميباشد. در اين مقاله از  قصد داريم به شما روش هايي را آموزش دهيم كه موجب افزايش بازديد سايت شما مي شود. افزايش بازديد سايت داراي روش هاي گوناگوني ميباشد.روش هايي كه بعضي از آنها به كلاه سياه معروف هستند و بعضي روش هاي با تاثير طولاني مدت به روش هاي كلاه سفيد مشهور هستند.از ابتداي ايجاد سايت ها و وبلاگ ها هرساله براساس فاكتورهاي گوناگوني همچون : بازخورد كاربران,علايق كاربران و تغييرات اجتماعي و حتي گاهي اوقات بر اساس تغييرات فني در الگوريتم هاي گوگل اين روش ها دچار تغييرات بزرگ و كوچكي شده اند

از معروف ترين روش هاي افزايش بازديد سايت به صورت رايگان كه بين وبمسترها معروف و رايچ بوده است ميتوان به تبادل لينك اشاره كرد.
اما در اين مقاله ما قصد داريم به معرفي روش هاي نوين افزايش بازديد سايت ب پردازيم.

  1. محتواي خلاقانه :

با معرفي الگوريتم گوگل پاندا ( Google Panda ) يك موضوع ميان تمامي افراد صاحب نظر مشترك بوده است و آن هم محتواي وب سايت
و وبلاگ ميباشد سعي كنيد هميشه خالق محتوا باشيد دوران شيرين كپي پيست فراموش شده است در حال حاضر برنده كسي است كه هميشه در فكر ايجاد يك محتواي خلاقانه است نه كسي كه در
فكر پيدا كردن سايت هاي جديد براي كپي كردن مطالب.

زماني كه كاربر وارد سايت شما ميشود خيلي سريع به آخرين پست هاي شما نگاه ميكند.۳ خط اول تمامي نوشته هاي شما مهم ترين نقش را در جذب بازديد كننده به عهده دارند.

۳ خط اول به عنوان معرف مطلب شما هستند اين خطوط ميتوانند به همان اندازه كه براي شما مفيد هستند مضر نيز باشند.سعي كنيد مطلب خود را با توضيحاتي كوتاه اما جالب، شروع كنيد از كنار اين موضوع سرسري نگذريد و فراموش نكنيد كه افزايش بازديد سايت بدون نگه داشتن بازديد كننده هاي قديمي امكان پذير نيست.

نكات مهم :

list of 3 items
• محتواي پست هاي شما بايد بدون غلط املايي باشد
• محتواي پست ها بايد رسا و كامل باشد و هر موضوعي كه آغاز ميشود تا جايي پيش برود كه پاسخ هاي احتمالي كاربران را در بر بگيرد
• زمان ارسال مطالب خيلي مهم است. مديريت سايت hubspotبا بررسي بيش از ۲۰ هزار وبلاگ و وبسايت كه در سيستم انها ثبت نام كرده اند اعلام كرده كه بهترين زمان
ارسال مطالب صبح بين ساعت ۹ تا ۱۱ ميباشد در اين بازه ي زماني شما ميتوانيد بيشترين آمار بازديد كننده را به سايت خود جذب كنيد.  end

راستي فراموش نكنيد يك محتواي خوب براي جذب بازديد كننده نياز به يك تيتر كوتاه و جذاب نيز دارد. پس در انتخاب تيتر دقت كنيد و تلاش نماييد تا كلمه كليدي اصلي آن مطلب نيز در تيتر جاي بگيرد. اگر كلمه كليدي اصلي مطلب در ابتداي تيتر بيايد از نظر بهينه سازي پست شما عملكرد مثبت تري را خواهد داشت.

۲٫ طراحي حرفه اي:سايت

طراحي حرفه اي و اصولي يكي از مهم ترين روش هاي جذب بازديد كننده ميباشد.كاملا واضح است كه ورود كاربر به سايت كافي نيست و بايد محيطي را ايجاد كنيم كه كاربر در سايت ما بماند و بعدا دوباره به سايت ما سر بزند.حالت ايده آل براي هر مدير وب سايت آن است كه بازديد كننده، سايت را به ليست علاقه مندي
هاي خود اضافه كند.يكي از روش هاي رسيدن به اين هدف داشتن طراحي اصولي و حرفه اي است.

وقتي كاربري وارد سايتي مي شود اولين نكته اي كه نظر او را جلب ميكند سمت راست صفحه است ( البته اين موضوع در سايت هاي انگليسي زبان و يا سايت هايي كه از چپ به راست مينويسند متفاوت است) سپس آنها به Mouse خود نگاه ميكنند كه به چه سرعتي در سايت شما ميتواند حركت كند و آيا افكت هاي زياد در سايت شما باعث كندي در
حركت ميشود يا نه؟براي اثبات اين موضوع وارد اكانت خود در گوگل آناليتيكس بشويد و در بخش On Page Optimization چك كنيد كه كدام بخش ها بيشترين كليك را داشته
اند.

كاربران CSS3 را بسيار دوست دارند زيرا با رفرش كردن صفحه لازم نيست مقدار زيادي حجم صرف لود شدن تصاوير اضافي بكنند اما آنها به هيچ وجه سايت هايي كه كاملا از CSS 3 ساخته شده اند را دوست ندارند زيرا بسياري از افكت ها باعث اذيت شدن چشم كاربر ميشوند.سعي كنيد استفاده از CSS 3 را در حد معمول رعايت كنيد. چنانچه تمايل داريد طراحي سايت شما حرفه اي و كاربر پسند باشد پيشنهاد مي كنيم مقاله در طراحي سايت بايد به چه نكاتي توجه كنيم را مطالعه كنيد.

۳٫ بپرسيد !!

يكي از اصول روانشناسي مي گويد كه اگر ميخواهيد مورد قبول جامعه واقع شويد بايد سعي كنيد از مردم باشيد و طبق علايق آنها رفتار كنيد اين اصل در دنياي مجازي هم كاملا رعايت ميشود اگر ميخواهيد بازديد سايت شما افزايش پيدا كند سعي كنيد از آن چه كه مردم دوست دارند سخن بگوييد.هميشه به ياد داشته باشيد كه از كاربران خود در مورد مطالب مختلف سوال بپرسيد و از آنها نظراتشان را بخواهيد . مطمئن باشيد كه اين روش تاثير گذار خواهد بود و ميتواند كاربران را براي بازگشت به وبسايت شما و پرسيدن نظر ديگر دوستانشان درباره آن موضوع ترغيب كند.

۴٫ نگران تعداد بازديد كننده نباشيد.

نگران اين نباشيد كه چقدر بازديد كننده داريد بلكه نگران اين باشيد كه بازديد كننده هاي شما به چه ميزان در سايت شما مي مانند:تعداد بازديد كننده هاي شما در يك روز نشان دهنده ي اين نميباشد كه شما موفق بوده ايد يا خير بلكه ميزان كاربراني كه به سايت شما برميگردند نشان موفق بودن يا نبودن شما هستند.زيرا براي هر سايتي آن گروه از بازديد كننده ها كه به Returning Visitors شناخته ميشوند حائز اهميت هستند.

۵٫ تبليغات

اگر از لحاظ بودجه توانايي تبليغات به صورت كمپين را داريد ، تبليغات را در اولويت قرار دهيد و در بازه هاي زماني مختلف تبليغات كنيد . مثلا در زمان راه اندازي وب سايتتان يك دوره ۳ ماهه ، در ۶ ماه بعد يك دوره ۳ ماهه ديگر ، كه اين بسته به استراتژي شماست و براي هر وبسايتي از لحاظ بودجه و نياز به كاربر متفاوت است.

۶٫ پست مهمان

همه ي ما مي دانيم كه پست مهمان ميتواند به پيشرفت يك سايت كمك بسزايي كند و بازديد فراواني براي يك سايت به ارمغان بياورد. آسان ترين و بهترين راه مطرح شدن در دنياي نت همكاري با ديگر وبسايت ها ميباشد.وبسايت هايي كه به صورتي به موضوع شما نزديك هستند.در ايران مساله ي نويسنده ي مهمان بودن هنوز متداول نشده  است. متاسفانه بسياري از وب مسترها معتقد اند كه با نوشتن پست در سايت هاي ديگران به خود خيانت كرده اند.

نكته ي جالب اينجاست كه اگر آنها شروع كنند به نوشتن يك پست براي وب سايتي ديگر بيشتر اوقات به اين نتيجه ميرسند كه اين پست بسيار عالي است و در وبسايت خودشان بهتر نتيجه خواهد داد پس پست را در وبسايت خود منتشر ميكنند و متاسفانه مشاهده ميشود كه پست ها اصلا مورد توجه كاربران قرار نمي گيرد.

نويسنده مهمان بودن از ۳ نظر مهم ميباشد:

list of 3 items
• شما با نوشتن پست در وبسايت هاي ديگران خود را علاوه بر كاربران ثابت به ديگران نيز معرفي ميكنيد اگر وب سايتي كه شما در ان پست مينويسيد داراي شرايط خوبي
باشد يك پست ساده از شما ميتواند تعداد بسيار زيادي كاربر به سوي وبسايت شما روانه كند.
• يكي از بهترين و جديد ترين روش هاي لينك بيلدينگ نويسنده بودن در وبسايت هاي ديگران ميباشد.شما با ارسال پست خود به وبسايت ديگران در عمل يك لينك از وبسايت
خود هم از ان سايت دريافت ميكنيد.فكر كنم تبادل عادلانه اي باشد در قبال نوشتن پست خوب شما لينك خوب دريافت ميكنيد كه ميتواند براي شما بسيار مفيد باشد.
• آخرين و مهم ترين دليل اهميت نويسنده مهمان بودن اين است كه شما نشان ميدهيد حرفه اي هستيد.كاربران وب علاقه ي خاصي به مديران حرفه اي دارند.مديران حرفه اي همه چيز را براي خود نميخواهند بلكه آنها بر اين باور هستند كه هر چه در دنياي مجازي موجود هست بايد بين همه تقسيم شود و رقابت سالم سرلوحه ي كار آنها ميباشد.آنها ميخواهند در كنار رقابتي كه دارند با ديگران همكاري نيز داشته باشند براي هدفي بزرگتر از معروف شدن خود و وبسايتشان.
list end

۷٫ افزايش بازديد سايت با اشتراك گذاري

همه چيز ميتواند به اشتراك گذاشته شود ! مطالب ، نظرات ، ايده ها ، محصولات و . . .  اكثر وبسايت هاي بزرگ براي پيشرفت خود ، از شبكه هاي اجتماعي استفاده كرده اند و براي آن استراتژي دارند . همچنين ، تاثير شبكه هاي اجتماعي بر سئو نيز امري غير قابل انكار است.

۸٫ ساخت ويدئو

مطالبي كه نياز به توضيحات زيادي دارند و ميتوانند كاربران را خسته كنند در قالب يك ويدئو به همراه آموزش inter active  و يا با استفاده از اسلايد ها براي سايت خود آماده كنيد.مطمئن باشيد كه تاثير گذار است و كاربران را به وبسايت شما باز ميگرداند. فراموش نكنيد كه در بعضي موارد تاثير آموزش ويديويي خيلي بيشتر از متني مي باشد و كاربر استفاده بيشتري از مطلب شما مي برد.

۹٫ كتاب الكترونيكي

خيلي از سايت هاي بزرگ براي خود كتاب هاي الكترونيكي زيبايي درست ميكنند و به رايگان در اختيار كاربران قرار ميدهند . اين كتاب ها با سرعت نور در اينترنت منتشر مي شوند و نام آن وبسايت را به گوش افرادي كه هنوز به آن سر نزده اند ، مي رساند.

۱۰٫ تاثير سئو در افزايش بازديد سايت

سئو ، ميتواند بازديد فراواني براي شما به ارمغان بياورد . شايد فرايند مشكل و زمان بري باشد اما در جذب كاربران دائمي تاثير گذار است.

۱۱٫ نوشتن نظرات بيشتر

نوشتن نظرات بيشتر در سايت ها و وبلاگ هاي ديگر ، ميتواند ۲ چيز براي شما به ارمغان بياورد : ۱- اولا اين كه ، به وبسايت شما بك لينك بيشتري داده ميشود (مشكلي
نيست كه nofollow  باشند) ۲ –  وبلاگ نويس ها و مديران سايت ها به كاربراني كه نظرات بيشتري ميدهند توجه مي كنند و به وبسايت آنها مراجعه ميكنند. قديمي ترين روش جذب بازديد كننده از ديگر وبسايت ها نوشتن نظر ميباشد.سعي كنيد از طريق ابزار هايي مانند
FollowerWonkويا
Google Reader/

Blog Search در مورد خواننده هاي فيد ديگر وبسايت ها اطلاعاتي بدست آوريد.سپس با به دست آوردن اين آمار در وبسايت هاي مفيد و داراي عضو فيد بالا نظر بگذاريد.نظر دادن در
ديگر وبسايت ها داراي اصولي ميباشد كه به ان Comment Marketing ميگويند.شايد جالب باشد بدانيد كه نيمي از كامنت هايي كه در وبلاگ ها ثبت ميشوند اسپم هستند و داراي هيچ ارزشي نميباشند.

۱۲٫ نظرات بهتري بگذاريد

در پيروي از مورد شماره ۱۱٫  لطفا نظراتي كه در وبسايت ها ميگذاريد كمي با كيفيت باشند و سعي كنيد براي آنها كمي فكر كنيد و سپس دكمه ارسال نظر را بزنيد ! زيرا مديران و وبلاگ نويس هاي بزرگ ، از نظرات كوتاه و بدون محتوا خوششان نمي آيد و شايد افزونه هاي اسپم ، شما را اسپم شناسايي كنند و نظر شما را به پوشه جفنگ بفرستند.

۱۳٫ عضويت در سايت هاي پرسش و پاسخ ( QA )

اين سايت ها متاسفانه در ايران بسيار كم ميباشند اما ناياب نيستند.نمونه ي معروف آنها
داناترين ميباشد.شما با عضويت در اين وبسايت ها ميتوانيد دانش خود را با كاربران به اشتراك بگذاريد.همچنين توسط كاربران شناخته خواهيد شد.اگر پاسخ هاي شما قانع كننده باشد شما به عنوان يك فرد آگاه شناخته خواهيد شد و سايت شما به عنوان مكاني شناخته خواهد شد كه كاربران ميتوانند مشكلات خود را بيان كنند و يا با مطالبي رو به رو شوند كه منشا آنها دانش شما ميباشد.يك نمونه ي خارجي خوب سايت Yahoo! Answers ميباشد.

۱۴٫ عضويت در تالارهاي گفت و گو

تالارهاي گفت و گو پرچمداران وبسايت هاي WEB2 ميباشند.وبسايت هايي كه كاربر محور هستند.اين سايت ها امكان پرسش و پاسخ,به اشتراك گذاشتن اطلاعات و معرفي را به كاربران خود ميدهند.تمامي امكانات نامبرده ميتوانند براي شما فرصتي فراهم آورند كه خود و وب سايت تان را به دنياي مجازي معرفي كنيد.

۱۵٫ خبرنامه راه اندازي كنيد

اگر فكر ميكنيد كه ميتوانيد وبسايت خود را همچنان پا برجا نگه داريد ، خبرنامه راه اندازي كنيد و براي كاربران خود ، مطالب جديدتان را ارسال كنيد تا كاربران به وبسايت شما سر بزنند و در وبگردي هاي روزانه ، شما را فراموش نكنند. البته فراموش نكنيد در ارسال خبرنامه حتما اصول ايميل ماركتينگ را رعايت كنيد.

۱۶٫ ايميل هاي فالو آپ بزنيد

به ايميل هايي كه به طور خودكار براي كاربران در زمان هاي خاص ارسال ميشوند ، ايميل هاي فالو آپ گفته ميشوند . اين ايميل ها ميتوانند كاربران شما را در ارتباط با سايتتان نگاه دارند و هر روز براي آن ها مطالب از پيش تعيين شده ارسال شود.

۱۷٫ پادكست درست كنيد

پادكست ، ابزار خوبي براي كسب بازديد فراوان است . اما نه هر پادكستي ! مطالبي را كه به نظرتان ميشود در قالب يك فايل متني ارسال شود ، نيازي نيست حتما به عنوان يك پادكست در بيايد . در انتخاب محتواي پادكست ها دقت كنيد و با وسواس آن ها را ويرايش و درست كنيد تا كاربران متوجه حرفه اي بودن شما بشوند.

۱۸٫ از بلاگ استفاده كنيد:

كاربران بلاگ را دوست دارند هميشه اسم بلاگ حس متفاوتي در كاربران ايجاد ميكند زيرا تعريف بلاگ با سايت متفاوت ميباشد و همه چيز در بلاگ كوتاه اما كامل است. وبلاگ هم از نظر موتورهاي جستجو و هم كاربران متفاوت است و مطالب اين بخش را بيشتر مورد مطالعه و بررسي قرار ميدهند.

۱۹٫ تكليف خودتان را با هدف سايتتان مشخص كنيد:

بسيار ديده ميشوند سايت هايي كه آغاز به كار ميكنند بدون هدف اگر شما از اين دسته سايت ها داريد هيچ وقت دير نيست سعي كنيد هر چه زودتر هدف خود را مشخص كنيد.پس از انتخاب هدف شما بايد كلمات مهم خود را مشخص كنيد و براساس همين كلمات شروع به نوشتن مقالات كنيد و هميشه به ياد داشته باشيد كه كاربران بر اساس كلمات مهم شما سايت شما را مي شناسند هر سايتي در ذهن هر كاربري به چند كلمه كوتاه خلاصه ميشود اگر شما بتوانيد اين كلمات را خودتان در ذهن كاربر جا بياندازيد به يك هدف بزرگ رسيده ايد.خيلي سخت هست كه شما بتوانيد ذهن و نوع تفكر يك انسان را تغيير بدهيد اما اگر شما بتوانيد در
,بازديد كننده,برخوردهاي اول يك تصور خاص و متفاوت در ذهن كاربر ايجاد كنيد بازديد كننده ي ثابت خود را ايجاد كرده ايد.

۲۰ به مطالب تصاوير گرافيك و جدول اضافه كنيد:

استفاده از تصاوير و آمار بسيار مفيد ميباشد.اولين و مهم ترين فايده آن اين ميباشد كه تصاوير و آمار به مطالب شما اعتبار ميبخشد.شايد مطالب مشابه مطلب شما موجود باشد اما اگر از تصاوير استفاده كنيد به بازديد كننده ها نشان ميدهيد كه متفاوت هستيد.همچنين با استفاده از تصاوير شما ميتوانيد از آنها نيز ورودي به دست بياوريد.Bing Images و Google Images مهم ترين منابع جستجوي رايج در ميان كاربران اينترنتي هستند به دست آوردن بازديد از اين دو منبع بسيار مهم ميباشد زيرا تنها سايت هايي بازديد كننده خواهند گرفت كه به اصل بهينه سازي تصاوير دقت كنند.اگر شما سايتي داريد كه فقط ميخواهيد تصوير قرار دهيد استفاده از Flicker را فراموش نكنيد.

از ديدگاهي ديگر بازديد كننده ها زياد علاقه ندارند كه مطالب طولاني و بدون تصوير را بخوانند و دوست دارند كل مطلب را به صورت تصوير ببينند تا بهتر متوجه شوند.

۲۱٫ به آمار دقت كنيد:

بررسي و دنبال كردن آمار در سئو بسيار مهم ميباشد.درست و دقيق متوجه شدن آمار ميتواند براي شما بسيار مفيد باشد زيرا هر بخش مثبتي در آمار و نتايج به يك دليل منطقي ارجاع داده ميشود و شما ميتوانيد با بررسي و سعي در تقويت آن بخش مثبت باعث پيشرفت سايت خود بشويد.

۲۲٫ ارجاع بدهيد:

وب براي اين ساخته نشده است كه فقط متن و تصوير باشد وب ساخته شده است كه لينك باشد.كاربران وقتي پست هاي شما را ميخوانند بيشتر از هر چيز منبع مي خواهند آنها بيشتر مطالبي را مورد قبول مي دانند كه به منابع معتبر ارجاع داده شوند.

مهم نيست كه ارجاع شما به يك پست داخلي باشد و يا خارجي مهم اين است كه بازديد كننده توسط شما به بخش هاي ديگر منتقل شود.شما بايد سعي كنيد بازديد كننده را
به دنبال موضوع خود بكشانيد بهترين كار هم ارجاع دادن ها ميباشد هنگامي كه بازديد كننده نياز به مطالعه و يادگيري بيشتر داشته باشد باعث ميشود به سايت شما دوباره سر بزند و يا به سايت هاي ديگر برود.

۲۳٫ ثبت سايت در دايركتوري ها

ثبت سايت در دايركتوري ها براي شما بازديد بسياري نخواهد آورد.اما دايركتوري ها محل مناسبي هستند براي به دست آوردن لينك مناسب و يكي از اصول لينك بيلدينگ هم ثبت سايت در دايكتوري ها ميباشد.

۲۴٫ News Coverage

در اين مورد زياد در نت فارسي بحث نشده است.خيلي خلاصه بخواهيم توضيح بدهيم شما بايد روش هايي را پيدا كنيد كه سايت هاي خبري متفاوت براي شما خبر درج كنند.سايت
هاي بسيار هستند كه خبرهاي وب فارسي را منتشر ميكنند كه معروف ترين آنها Webna ميباشد.شما با ارسال خبر خود ميتوانيد Network Coverage براي سايت ايجاد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.